• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 27 مهر 1400
کد مطلب : 143312
+
-

خبرهای کوتاه/  آغاز مهاجرت پرندگان به تالاب هورالعظیم

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست هویزه با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به تالاب هورالعظیم، از تلاش برای جلوگیری از شکار غیرمجاز پرندگان خبر داد. محمد ساکی به ایسنا گفت: با سرد شدن تدریجی هوا در مناطق سردسیر، از ابتدای مهرماه مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به تالاب‌ هورالعظیم آغاز شده است. وی افزود: این پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، شمال اروپا و همچنین مناطق گرمسیری ازجمله شمال آفریقا، به کشور ایران و استان خوزستان مهاجرت می‌کنند. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست هویزه گفت: هم‌اکنون فلامینگو، پلیکان، چنگر و گونه‌هایی از پرندگان دیگر در تالاب مشاهده شده‌اند.

  صدور 33 اخطار زیست‌محیطی برای صنایع اردبیل
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اردبیل گفت: ۳۳مورد اخطاریه زیست‌محیطی برای واحدهای تولیدی و صنعتی متخلف این شهرستان صادر شده است. فاضل عبدی به خبرگزاری موج اردبیل گفت: براساس بازدیدها، پایش‌ها و خوداظهاری‌های ارائه شده، علاوه بر اخطاریه‌های زیست‌محیطی بیش از 8 مورد شکایت کیفری در مراجع قضایی اردبیل علیه واحدهای تولیدی متخلف طرح شده است. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اردبیل با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی، تولیدی و شهرک‌های صنعتی پس از صدور مجوز بهره‌برداری از سوی کارشناسان پایش می‌شوند، بیان کرد: همچنین تعداد ۳۵مورد نظارت و پایش پسماندهای بیمارستانی و رسیدگی به ۱۶مورد شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف محیط‌زیست انجام شده است.

  ثبت تصویر یک قلاده پلنگ در بوشهر

در جریان پایش‌های همیاران محیط‌زیست در منطقه حفاظت‌شده کوه‌ بیرمی تنگ شیرینه در شهرستان دشتی استان بوشهر، دوربین‌های تله‌ای، تصویر یک قلاده پلنگ را که از گونه‌های ارزشمند و در معرض خطر انقراض است، ثبت کردند. دیروز روابط ‌عمومی اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان بوشهر به رسانه‌ها اعلام کرد: پلنگ ایرانی یکی از گونه‎‌های جانوری کمیاب و از بزرگ‌ترین زیرگونه‌های پلنگ به‌شمار می‌رود که بومی غرب آسیاست. ایران مهم‌ترین زیستگاه پلنگ ایرانی به‌شمار می‌‎رود که بخشی از این زیستگاه‌‎های مهم در استان بوشهر (دشتستان، تنگستان و دشتی) واقع شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید